طبق تحقیقات انجام شده کیوی یکی از بهترین میوه‌ها برای دیابت به شمار می‌آید به طوری که مصرف این میوه با کاهش قند خون رابطه مستقیمی دارد. کیوی حاوی ویتامین‌های مانند A,C, فلاونوئید، پتاسیم و بتاکاروتن است که می‌تواند بدن را از خطر آسیب رادیکال‌های آزاد دور نگه دارد

بهترین میوه ها برای دیابت

افراد زیادی با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می‌کنند این افراد نمی‌توانند با خیال راحت از انواع و اقسام میوه‌ها استفاده کنند بنابراین؛ باید میوه‌های را مصرف کنند که موجب افزایش قند خون آنها نشود. اغلب میوه‌ها شیرین هستند به همین دلیل اغلب مردم فکر می‌کنند که افراد مبتلا به دیابت نباید از میوه‌ ها استفاده کنند. اما؛ میوه‌های مختلفی وجود دارند که برای کنترل قند خون مفید هستند  در این مقاله از سایت پیام دیابت قصد داریم که به معرفی بهترین میوه‌ ها برای دیابت بپردازیم پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

 

کیوی

طبق تحقیقات انجام شده کیوی یکی از بهترین میوه‌ ها برای دیابت به شمار می‌آید به طوری که مصرف این میوه با کاهش قند خون رابطه مستقیمی دارد. کیوی حاوی ویتامین‌های مانند A,C, فلاونوئید، پتاسیم و بتاکاروتن است که می‌تواند بدن را از خطر آسیب رادیکال‌های آزاد دور نگه دارد و سلامت بدن را افزایش دهد؛ بنابراین؛ می‌توان آن را به‌عنوان بهترین میوه برای دیابت دانست. علاوه بر آن کیوی سرشار از فیبر بوده و کربوهیدرات کمی دارد که به کنترل قند خون و کاهش کلسترول کمک می‌کند. لازم است بدانید که شاخص گلیسمی این میوه بین ۴۷ تا ۵۸ است.

 

گیلاس

بهترین میوه‌ ها برای دیابت

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان و پتاسیم است و مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به همین خاطر این میوه جزئی از بهترین میوه‌ها برای دیابت محسوب می‌شود. گیلاس دارای فصل رشد کوتاه مدت است به همین دلیل نمی‌توان آن را همیشه تازه تهیه کرد اما؛ می‌توان ترشی‌های کنسروی که دارای نمره GI ۴۱ و GL ۵۶ هستند را مورداستفاده قرارداد. گیلاس از شاخص گلوکز پایینی نسبت به سایر میوه‌ها برخوردار بوده و می‌تواند حدود 50% تولید انسولین در بدن را افزایش دهد و در نتیجه قند خون کاهش پیدا می‌کند. به این نکته توجه کنید نباید در خوردن این میوه خوشمزه زیاده‌روی کنید وگرنه نتیجه عکس برای افراد دیابتی خواهد داشت.

 

سیب در دسته بهترین میوه‌ ها برای دیابت

سیب یکی دیگر از بهترین میوه‌ ها برای دیابت است. در ترکیب این میوه همه فن حریف خواص فراوانی وجود دارد که می‌تواند علاج و درمان بسیاری از بیماری‌ها باشد. در سیب مقداری پکتین وجود دارد که نیاز بدن به انسولین را تا ۳۵درصد کم می‌کند بنابراین؛ ممکن است با مصرف هر روزه از این میوه تا مدتی طولانی نیاز به استفاده از انسولین نداشته باشید. لازم است بدانید که پکتین با سم‌زدایی بدن از بروز بیماری‌های خطرناک دیگر جلوگیری می‌کند. شاخص گلوکزی سیب بین ۳۰ تا ۵۰ بوده؛ بنابراین افراد دیابتی می‌توانند زیر نظر پزشک از این میوه استفاده کنند. سیب به‌عنوان بهترین میوه برای دیابت محسوب می‌شود به همین دلیل شما می‌توانید از انواع سیب‌ها مانند سبز، قرمز، زرد، ترش یا شیرین استفاده کنید.

 

 

آووکادو از بهترین میوه‌ ها برای دیابت

آووکادو یکی دیگر از بهترین میوه‌ها برای دیابت است که سرشار از فیبرهای محلول و چربی‌های غیر اشباع بود این میوه می‌تواند به ثابت نگه داشتن میزان قند خون در بدن کمک کند. ثابت نگه‌داشتن سطح قند خون باعث می‌شود که به بافت‌های بدن آسیب نرسد. لازم است بدانید که پتاسیم موجود در آووکادو باعث پیشگیری از بروز سکته‌های مغزی و ناراحتی‌های قلبی می‌شود.

 

 

پرتقال

اگر بخواهیم یکی از خوشمزه‌ترین و بهترین میوه‌ها برای دیابت را معرفی کنیم بدون شک پرتقال را نام می‌بریم. این میوه یکی از فراوان‌ترین میوه‌ها در کشور ماست که به‌راحتی می‌توان آن را در برنامه غذایی افراد مبتلا به دیابت قرارداد. پرتقال سرشار از ویتامین سی و ماده‌ای به نام تیامین بوده که باعث می‌شود ورود گلوکز به خون را کنترل کرده و به‌این‌ترتیب سطح قند خون را کاهش می‌دهد.

 

 

گریپ فروت بهترین میوه‌ برای دیابت

بهترین میوه‌ برای دیابت

گریپ فروت یک مرکب استوایی کم کالری و کم کربوهیدرات بوده که عملکرد سیستم ایمنی و قلب‌ و عروق را بهبود می‌بخشد . ۹۲درصد از این میوه را آب تشکیل داده و قند پایینی دارد به همین خاطر با خوردن آن سطح قند خون افزایش پیدا نمی‌کند و جز بهترین میوه‌ ها برای دیابت محسوب می‌شود. گریپ‌فروت دارای شاخص گلیسمی پایینی بوده و مصرف آن می‌تواند به کنترل میزان قند خون، کاهش مقاومت به انسولین و پیشگیری از ابتلا به دیابت مخصوصاً نوع ۲ آن کمک کند. در گریپ فروت یک ماده فلاونوئیدی به نام نارینجنین وجود دارد که باعث می‌شود حساسیت نسبت به انسولین افزایش پیدا کند و در نتیجه وزن ایده‌آل بماند.

 

بیشتر بخوانید: معجزه چای بابونه برای دیابت

 

آلبالو

آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان بوده و یکی از بهترین میوه‌ها برای دیابت است طوری که به این میوه قاتل دیابت گفته می‌شود. آلبالو در کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان‌های کشنده نیز مفید است. به این نکته توجه داشته باشید که در افراد مبتلا به دیابت تنها مجاز به خوردن آلبالوی تازه بدون شکر هستند و به‌هیچ‌عنوان مصرف شربت شکر از آلبالو یا کمپوت و مربای آلبالو به این بیماران توصیه نمی‌شود.

از دیگر خواص آلبالو به‌عنوان بهترین میوه برای دیابت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاکسازی دستگاه گوارش
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کلاژن سازی پوست
  • پیشگیری از افزایش فشار خون
  • جلوگیری از ابتلا به سرطان
  • پاکسازی کبد و کلیه‌ها
  • درمان نقرس
  • بهبود علائم آسم
  • درمان اختلالات خواب

 

کلام آخر

در این مقاله از سایت پیام دیابت بهترین میوه‌ ها برای دیابت را به شما عزیزان معرفی کردیم. حال اگر شما مبتلا به دیابت هستید بدون هیچ نگرانی می‌توانید از میوه‌های ذکر شده، در حد اعتدال استفاده کنید. لازم است بدانید حتی اگر شما مبتلا به دیابت هستید مصرف میوه می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد و همچنین شما را از ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های قلبی محفوظ نگه می‌دارد.

 

5 از 2 رای

نویسنده :
114 21:30:00 شنبه، 19 خرداد 1403




ثبت نظر جدید



نظر شما در مورد این مطلب :

دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای خواندن این مطلب راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

در این قسمت میتوانید سفارشات خود را پیگیری کنید:
ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا
ارسال به سراسر کشور
پرداخت آنلاین با کارت های شتاب
امکان پرداخت در محل

در این قسمت میتوانید سفارشات خود را پیگیری کنید:

معرفی مرکز پیام دیابت 
  • با توجه به شیوع بیماری دیابت در ایران و با وجود مشکلات فراوان در این زمینه مرکزاطلاع رسانی پیام دیابت برای اولین بار در ایران اقدام به خدمات رسانی وسیع و گسترده ویژه افراد دیابتی نموده به گونه ای که این افراد بتوانند تمام خدمات و نیازهای خود را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت در یک مکان متمرکز و گسترده در دسترس داشته باشند و علاوه بر آشنایی با محصولات مختلف بتوانند به راحتی آنها را سفارش دهند.

تماس با پیام دیابت

     آدرس:

    شعبه 1 شیراز میدان لیعصر روبروی درمانگاه شهید رضایی مجتمع سلمان طبقه همکف واحد 11

    شعبه 2  معالی آباد بین خلبانان و دوستان نبش کوچه 17 مجتمع نغمه

    •           پشتیبانی         09399993878
    •            09176080313           مدیریت
تمام حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز اطلاع رسانی پیام دیابت محفوظ است. 1396 - 1401